30.6.2009 21.01.
Nad krví čekistů, komisařů a mnohých rudoarmějců bych ani tak moc neplakal. Byli to stejní bandité, vyhlazovací komanda a nelidské stvůry jako Bělogvardějci. Žádná revoluční snaha neomlouvá to co dělali bolševici. Ohánět se tím, že to byla „reálie doby“…...pak ale neplačte, že i Legionáři picli pár zajatých bolševiků. Ono když jste je nechtěli pustit domů, museli se prostřílet. Nechci ulpívat na „tatíčkovském kultu“, ale rozhodně si myslím, že Legie přispěli výrazně v boji za osvobození s Rakouského nejen národnostního, ale i sociálního útlaku, že Legie byli prakticky revoluční armádou, která přivedla Čechy, Slováky a Rusíny z područí feudalismu do (sice buržoazní) demokracie.
P.S.: Jaroslav Hašek, ačkoli byl původně názorově spíše anarchista, se, jak známo, připojil k Rudé armádě a to z mě neznámé příčiny. Stal se komisařem a podle všeho se „choval dosti brutálně a nařídil značný počet poprav“. Zdroj: http://cs.wikipedia.org/…v_Ha%C5%A1ek
30.6.2009 23.34.
1.Já bych plakal, protože k ním cítím empatii, mnozí z nich byli hrdinové a jen pár(Dybenko a spol.) byli bandité. Přiznám se, že nevím proč Trockij vydal rozkaz nedovolit Čechoslovákům odjet z Ruska(zřejmě, protože ochraňovali admirála Kolčaka na rozkaz francouzského generála Janina, po vydání Kolčaka Trockij dovolil Čechoslovákům odjet). Slyšel jsem i o jeho rozkaze, že každý Čechoslovák přichycení se zbraní v ruce má být zastřelen. Mimochodem, ke konci občanské války v naší Rudé armádě sloužilo cca.10 000 Čechoslováků.
2.Legie byli nástrojem kontrarevoluce(nebo snad střílení dělníků, rolníků a dětí rolníků provádí „revoluční armáda“, což byla reálie 20. a 30.let v Československu, kdy legionáři vraždili utlačované). Oni nebyli žádnou revoluční, ba ani národně-revoluční armádou. Říjnová revoluce daleko více prospěla osvobození československých národů.
PS: O Haškovi v této souvislosti vím i to, že se v Rusku oženil s jednou ženou, přestože v Československu už jednu měl. V leninském Rusku bylo dovoleno mnohopartnerství. V Československu ho pak za to stíhali.
1.7.2009 21.44.
O zásadách volitelnosti a o organizaci utority v armádě.
1. Armáda plníc vůli pracujícího lidu je podřízena jeho nejvyššímu představiteli – radě lidových komisařů.
2. V rámci vojenských jednotek a útvarů je svěřena úplná autorita příslušným výborům vojáků a sovětů.
3. Ty úseky žiávota i činnosti vojsk, které již podléhají soudní pravomoci výborů, podřizují se nyní formálně jejich přímému dohledu. Nad takovými úseky činnosti, jichž se výbory nemohou ujmout, svěřuje se dohled vojenským sovětům.
4. Zavádí se volba velitelského sboru a důstojníků. Všechny velitele
až po velitele pluku včetně volí družstva, čety, roty, eskadrony, baterie,
divize (u dělostřelectva 2–3 baterie) a pluky. Všechny velitele,
vyšší než je velitel pluku až po vrchního velitele včetně, volí sjezdy
nebo konference výborů
(konference – shromáždění příslušných výborů spolu
s delegáty výborů, jejichž hodnost je o stupeň nižší)
5. Zvolené velitele, kteří jsou v hodnosti vyšší než velitel
pluku, musí schválit nejvyšší výbor.
(v případě, že by nejvyšší výbor odmítl schválit zvoleného
velitele s uvedením důvodů, které k takovému odmítnutí vedly,
musí být velitel potvrzen, jestliže ho nižší výbor zvolil i po
druhé)
6. Velitele armády volí armádní sjezdy. Velitele fronty volí sjezdy příslušné fronty.
7. Na místa technického rázu, jež vyžadují zvláštních vědomostí nebo jiné praktické přípravy, jako jsou především lékaři, inženýři, technikové, telegrafisté a radiotelegrafisté, letci, řidiči aut atd., mohou výbory jednotek jednotlivých služeb volit jenom takové osoby, které mají požadované zvláštní vědomosti.
8. Za náčelníky štábů nutno zvolit osoby, které mají pro tato místa zvláštní vojenský výcvik.
9. Všechny ostatní členy štábu jmenuje náčelník štábu a potvrzuje
příslušný sjezd.
(všechny osoby se zvláštním výcvikem musí být vedeny na zvláštní
listině)
10. Všichni vvelitelé v aktivní službě, kteří nebyli vojáky zvoleni na žádné místo, a jsou proto vedeni jako vojíni, mají právo odejít do výslužby.
11. Všechny ostatní funkce, které se netýkají velitelství – kromě míst v hospodářských odděleních – obsazují příslušní zvolení velitelé.
12. Podrobné směrnice týkající se voleb velitelského sboru budou vydány zvlášť.
Předseda rady lidových komisařů: V. Uljanov
Lidový komisař vojenství a námořnictví: N. Krylenko
Lidový komisař vojenství: N. Podvojskij
Nám. lidového komisaře vojenství: Kedrov, Skljanskij, Legran,
Mechanošin
Tajemník rady: N. Gorbunov
1917 (přesné datum vydání dekretu nevím, ale měl by to být tak listopad – prosinec)
2.7.2009 1.55.
Toto se netýká Rudé armády, nýbrž carských vojsk, která přešla k bolševikům a levým eserům, neboť Rudá armáda vznikla na stejných principech, ale až v březnu 1918 „Dekretem o ozbrojení republiky sovětů“ jak je napsáno výše v článku.
2.7.2009 11.10.
díky za doplnění. Na tento dekret jsem narazil při pročítání knihy od Reeda, tak jsem to sem pro zajimavost hodil.
V textu je zmiňován Duchonin….
„23. listopadu spojeneční vojenští přidělenci odevzdali
z příkazu svých vlád Duchoninovi nótu, v níž ho slavnostně
vyrovali, aby "neporušil podmínky dohod uzavřených mezi mocnostmi
Dohody“. V ńotě se dále pravilo, že dojde-li k uzavření
separátního příměří s Německem, tento čin „bude mít za
následek nejvážnější důsledky“ pro Rusko. Tuto nótu Duchonin ihned
rozeslal všem vojenským výborům….
Druhý den ráno Trockij učinil další výzvu k vojákům a nótu
spojeneckých zástupců charakterizoval jako otevřené vměšování do
vnitřních záležitostí Ruska a přímý pokus „hrozbami donutit ruskou
armádu a ruský lid, aby pokračoval ve válce a uskutečňoval smlouvy
uzavřené carem…“
ze smolného následně vyšla tato výzva
Výzvy k frontě proti Duchoninovi
"…Boj o mír narazil na odpor buržoazie a kontrarevolučních
generálů. Podle zpráv v novinách shromaždují se ve stanu bývalého
vrchniho velitele Duchonina agenti a spojenci buržoazie, Verchovskij,
Avksenťjev, Černov, Goc, Ceretěli atd. Zdá se dokonce, že chtějí utvořit
novou vládu proti sovětům.
Soudruzi vojáci! Všechny uvedené osoby byly už ministry. Jednaly
v dohodě s Kerenským a buržoazií. Jsou odpovědny za ofenzívu 1.
července a za prodloužení války. Slíbily rolníkům půdu a daly pak
pozemkové výbory zaniknout. Obnovily pro vojáky trest smrti. Poslouchají
rozkazů francouzských, anglických a amerických finančníků…
Generál Duchonin byl zbaven místa vrchního velitele, neboť odmítl
poslechnout rozkazů rady lidových komisařů. Jeko odpověď dává ve vojsku
rozšiřovat nótu vojenských přidělenců spojeneckých imperialistických
mocností a pokouší se vyprovokovat kontrarevoluci…
Odepřete poslušnost Duchoninovi! Nevšímejte si jeho provokace!
Dávejte bedlivě pozor na něho i na jeho skupinu kontrarevolučních
generálů…"
2.7.2009 12.35.
1. OK.
2. O „vraždění utlačovaných“ nic nevím. Pokud bych byl
jako ty, tázal bych se na zdroje. Legionáři rozhodně nebyli
kontrarevoluční armáda, spíše kontra-pučistická, protože bojovali proti
bolševikům kteří se chopili moci pučem. Legie zařídili přechod od temna
rakouského feudalismu k české kapitalistické demokracii, což je stále
přechod od horšího k lepšímu. Legie tedy v určitém smyslu byly
revoluční
armádou.
PS: Takže v bolševickém Rusku byla oficiální polygamie??
2.7.2009 12.36.
Generál Duchonin byl také v reakci na odmítnutí vyjednávání o míru spontánně zabit svými vojáky.
2.7.2009 16.59.
Stručný dotaz: píšeš „po vydání Kolčaka“. Takže Kolčak se dostal do rukou bolševiků…? A co s ním provedli?
2.7.2009 20.17.
1.Tady je příklad:
1.února 1919
bylo při generální stávce dělnictva v Bratislavě zastřeleno
ozbrojenými legionáři 7 demonstrantů.
2.Kontrapučistická těžko, vzhledem k tomu, že bolševici a levý-eseři provedli revoluci. Navíc legie byla spíše žoldácká organizace v rukou francouzského imperialismu.
3.Čechoslováci ho nevydali přímo bolševikům, ale levo-eserské lokální vládě v Irkutsku, včetně části carského zlatého pokladu(té, kterou neukradli a kterou Kolčak nerozfofroval…). Levý eseři pak společně s bolševiky a MENŠEVIKY!!! vytvořili tzv.Politický komisariát, který odsoudil Kolčaka a jeho premiéra Pepelajeva k smrti. Končím s tebou diskusi, protože se ptáš na něco co je v článku, tak si ten článek laskavě přečti a neptej se pak stupidně.
3.7.2009 8.32.
1. To je mrzuté.
2. Tvůj názor.
3. „Končím s tebou diskusi, protože se ptáš na něco co je
v článku, tak si ten článek laskavě přečti a neptej se pak
stupidně.“ Ó, odpusť, odpusť kozo milá, že jsem se tak provinila!
Prostě se mi nechce číst celí dlouhý článek. A můžu ti
říct, že diskutovat s někým kdo se hned nasere kvůli takové blbosti
se mi ani moc nechce. Rád diskusi s tebou ukončím---měj se hezky a
nezapomeň si vzít uklidňující prášky!
3.7.2009 11.15.
1.Ok.
2.Ok.
3.Jen nesnáším lidi, kteří se zeptají na něco co si mohou přečíst o pár řádků výše, ale chápu, že asi ve svých 14 letech neumíš číst.
3.7.2009 15.07.
1. xxx
2.xxx
3. Chtěl si říct ve svých 16 letech, že jo?
3.7.2009 18.22.
Protože jak si může přečíst zde:
http://blogy.nenasili.cz/cs/gandi/profil?…
jsem se narodil roku 1993, což je 16 let. Ale chápu, že ve svých
116 letech a hlavně při svém IQ neumíš počítat.
3.7.2009 22.11.
Já, ale nevím, kdy ses narodil a věř mi, že je mi to úplně jedno.
A neurážej moje IQ, neboť jsem považován za průkopníka
válečnictví a moje vojenské teorie jsou užívány dodnes!!! Tak bych si tu
mluvu odpustil mladíčku!!!
6.7.2009 19.39.
zajímavá otázka do diskuze (i když jinde) by asi byla nakolik to jsou doktríny podle tuchačevského (znovu křísené jeho žáky, zejména amorálním a bezcitným žukovem) a nakolik práce j.c.fullera a harta nebo becka, von bocka (taky pěkný necita), guderiana, von kuchlera a jiných skvěle takticky a strategicky vybavených německých důstojníků.
6.7.2009 20.17.
Tuchačevský:
„Tak bych si tu mluvu odpustil mladíčku!!!“
Už seš fakt jak Roth.
6.7.2009 23.20.
„amorálním a bezcitným žukovem“
Chtěl bych jenom podotknout, že vysoké morální vlastnosti, srdečnost a celkově vynikající osobnost Žukova oceňoval sám Eisenhower. Nejdřív si doplň mezery v problematice než tady začneš kvákat. Může ti k tomu posloužit i třeba Eisenhowerova knihovna…
7.7.2009 17.40.
KPMG:
1. To, že někdo obnoví mou strategickou doktrínu a je přitom amorální nacista, ještě neznamená, že já jsem byl amorální nacista.
2. Proč myslíte, že Žukov byl bezcitný?
7.7.2009 22.05.
"Matěj Čihák
7.7.2009 17.40.
KPMG:
1. To, že někdo obnoví mou strategickou doktrínu a je přitom amorální nacista, ještě neznamená, že já jsem byl amorální nacista."
Není to schizofrenie? Tohle bych spíš čekal od Tuchačevského než od M.Č.
8.7.2009 0.14.
pardon, poslední komentář beru zpět ==> dlouhy vedeni
8.7.2009 10.35.
Pokud jde o vojenskou a teoretickou provázanost Německa a Ruska ta byla vždy silná. Nikdy jsem nezpochybňoval, že jsem byl fascinován německou armádou a především německou tankovou školou, stejně jako britskou nebo francouzskou, ale pokud se dobře podíváte do historie, zjistíte že já a Jakov Borisovič Gamarnik(Náčelník štábu politických komisařů) jsme Stalinovi urgentně navrhovali, aby po roce 1933 rozvázal veškeré kontakty s nacistickým Německem(hospodářské, vojenské i politické…). Sám jsem vypracoval plán na vojenskou invazi do Španělska, Itálie a Německa, ale byl nakonec zamítnut Stalinem.
PS: Pro KPMG: To, že Kalašnikov obšlehl nějaké nápady od německých inženýrů a měl i jejich pomoc ve vojenských laboratořích na Ukrajině, neznamená že Rusové všechno ukradli Němcům a mé teorie jsou originální. Neboj.
8.7.2009 14.39.
Tuchačesvský, Tuchačevský,
tebe bych chtěla poznat naživo, ty jsi pěkný éro!! Až se tétvé
originality začínám obávat. Nemateš příliš svými názory hlavu
adolescentům?! Berta
8.7.2009 19.01.
Zas nějaký inteligent se projevil… Shodou okolností znám jednu
Bertu a ta je duševně labilní. To není žádný útok proti tobě, to je
fakt pravda… možná to seš i ty! ![]()
9.7.2009 13.08.
takových neoriginálních „bert“ po světě bohužel běhá mraky…
9.7.2009 16.44.
Podobné zjevy je lepší ignorovat a nerozepisovat o nich dlouhé úvahy.
12.7.2009 22.53.
nějaké babylonské zmatení příspěvků a nicku. no nic.
nehodnotím vojáky podle ideologie jejich státu. například lidé jako beck nebo guderian s nacismem nic společného neměli. prostě byli profesionální vojáci. amoralitu vojenských velitelů hodnotím podle přístupu k jim svěřeným vojákům. a tady právě žukov (a nebyl v tom sám. koněv, čujkov a spousta dalších to dělala stejně) zosobňoval amoralitu. právě jeho nejčastější taktika vedla k tomu, že západ dlouho považoval tzv. lidskou vlnu za oficiální doktrínu sovětského svazu. jemu prostě ani trochu nezáleželo na životě vojáků a kdyby takhle postupovali němci, tak jim vojáci došli ještě před paříží. ano, von bock to viděl skoro stejně, ale měl dost soudnosti a znal omezení a potřebu výcviku vojáku a tak v praxi nebyl tak drsný.
jinak to co si dnešní armády odnesly z 2. světové války nejsou tankové klíny, ale úzká součinnost armády a letectva. neznám teorii hloubkových operací do takových detailů, ale tohle tam podle mě nebylo zdaleka tak zdůrazněno, jako v případě doktríny, které němci říkali schwerpunkt doctrine (nebo dříve bewegungs krieg) a které se dostalo mediálního názvu blitzkrieg. proto bych spíš viděl, že tuchačevský dnešek ani tak moc neovlivnil. ostatně tankové klíny před ním stejně zpracoval j. c. fuller.
jinak jsem ale rád, že tu sami uznávávate spolupráci sovětského svazu na tajném vyzbrojení a vycvičení německé armády a letectva, což bylo zcela proti versaillské smlouvě. nebýt karla radeka (kdepak se nám to schovává? ale jistě, krčí se za bucharinem) tak by hitler neměl ani guderiana ani kleista a už vůbec ne luftwaffe.
13.7.2009 14.39.
1.Také nehodnotím vojáky podle ideologie a souhlasím s tebou v tomto. Žukov a další velitelé Rudé armády z „2.generace“(Tymošenko, Čujkov a spol.), narozdíl od velitelů 1.generace(Já, Bljucher, Iona Iakir, Jukums Vacietis a další…, vyjímkou jsou Vorošilov a Budonyj) nevážili života rudoarmějců.
2.Mnoho mých(a německých) teorií je již překonané, válka se vyvíjí. Narozdíl od stupidního Vorošilova a Budonného jež lpěli na jezdectvu v době, kdy většina vyspělých armád světa již disponovala rozsáhlými motostřeleckými a mechanizovanými oddíly, Já chápu, že mé teorie již mohou být zastaralé(to co, kdysi museli zvládnout tankové svazy dnes dokáží „chirurgické“ raketové útoky…).
3.Nepřevracej o čem mluvím!!! Německo jsme nevyzbrojili. Ano, němečtí tankisté jezdili do Sovětského svazu se cvičit na sovětských tancích(podle zločinecké versaillské smlouvy měli zakázáno vlastnit tankové síly). Ano, měli jsme i společná pěchotní cvičení. Ale vojensky jsme je nevyzbrojovali!
4.Nechápu jak soudruh Radek souvisí s německými veliteli?
5.Na závěr bych snad mohl zmínit perličku, která se udála pár let po mé smrti. Poté co Vorošilov bez nás, zkušených velitelů 1.generace zpackal útok na Finsko, tak došlo k jedné z mála hádek se Stalinem. Na Stalinově Dače v Kuncevu, podle toho co mi vyprávěl Chruščov po své smrti, když jsme se setkali v posmrtném životě, tak se krátce po uzavření příměří s Finskem Stalin rozohnil na Vorošilova kvůli zimní válce a těžké porážce(zvláště Čujkovově neschopnosti, která vedla k zničení celé jedné elitní gardové divize na Raatské cestě…) v níž se tato válka mohla zvrhnout. Soudruh Vorošilov tehdy prý popadl mísu s pečeným seletem, švihl s ní o stůl a začal řvát na Stalina:„Co mě tu obviňuješ?! Ty za všechno můžeš! Tys nechal postřílet naše nejlepší generály…“
13.7.2009 21.43.
uznávám, že slovo „vyzbrojit“ bylo zbytečně drsné. měl jsem spíš na mysli vybavili materiálně pro tajný výcvik. zejména v oblasti tanků a letadel.
karel radek byl na sovětské straně duchovním otcem onoho výcviku.
zimní válka je kapitola sama pro sobě. jsou i lidé co věří, že stalin nařídil schvalně prohrát, aby němce nalákal k útoku a odvrátil tak tuzemský odpor. podle mě hloupost, já věřím v sílu motti, suomi kp/-31 a nezkušeného sovětského velení.
jinak ještě k žukovovi, řekl bych, že když opravdu chtěl, tak dokázal být i efektivní. bitvu u řeky chalkin gol zvládl podle mě dostatečně dobře.
14.7.2009 11.07.
1.To je pravda. To uznávám. Už od poloviny 20.let jsme měli společná cvičení RKKA(Rabočaja-Krestinskaja Krasnaja Armija) a Reichswheru.
2.O Radka jsem se moc nezajímal, ale je pravda, že se postavil proti mým návrhům na rozvázání veškeré vojensko-politicko-ekonomické spolupráce s Německem po roce 1933.
3.Naprosto s tebou souhlasím. Je otřesné a přímo pro mě zarážející jakých se sovětské vojenské velení dopustilo tehdy chyb. V bažinatém Finsku chtělo vést tankovou válku. Taky ty ztráty podle toho vypadali-16 finských tanků bylo zničeno a sovětská armáda ztratila přes 2 500 tanků! Sověti nasadili asi 1.5 miliónu vojáků, Finové něco kolem čtvrt miliónu. Navíc Stalin měl i různé neproveditelné šílené plány(např.námořní invaze do Helsinek!).
4.Ano, Chalkin-gol se mu povedla! Sice nepřekonala slavné vítězství maršála Bljuchera(mimochodem člena vojenského tribunálu, který se podílel na mém odsouzení k smrti…) u jezera Chasan, kde poprvé v novodobé historii ruská, potažmo Rudá armáda nasadila jako primární jednotky tankové a mechanizované síly a jezdectvo jako sekundární. Společně s Chalkin-golem(kde byla Rudá armáda podpořena jednotkami Mongolské lidově-revoluční armády…) vedlo vítězství u Chasanu k morálně-politickému šoku císařského Japonska. Po těchto dvou prohrách nesebrali Japonci dostatek odvahy(přestože podepsali Pakt proti Kominterně) zaútočit proti SSSR. Pokud si dobře vzpomínám, tak dokonce Žukov měl u Chalkin-Golu menší ztráty než Bljucher.
20.7.2009 23.16.
„Naprosto s tebou souhlasím. Je otřesné a přímo pro mě
zarážející jakých se sovětské vojenské velení dopustilo tehdy chyb.
V bažinatém Finsku chtělo vést tankovou válku. Taky ty ztráty podle
toho vypadali-16 finských tanků bylo zničeno a sovětská armáda
ztratila přes 2 500 tanků! Sověti nasadili asi 1.5 miliónu
vojáků, Finové něco kolem čtvrt miliónu. Navíc Stalin měl i různé
neproveditelné šílené plány(např.námořní invaze do Helsinek!).“
podcenění terénu se obecně nevyhýbalo ani jiným slavným velitelům,
třeba období těsně po invazi v normandii a nebo operace market-garden.
ostatně celý slavný bernanrd montgomery zvládal jedinou strategii:
přečísli a zaútoč.
jinak stalin v tom nebyl sám, vždycky když nějaký politický
vůdce dostal ideu, že je geniální stratég, tak to časem dopadlo
minimálně jedním průšvihem. viz. „měkký podbřišek evropy“
alias itálie.
„de poprvé v novodobé historii ruská, potažmo Rudá armáda
nasadila jako primární jednotky tankové a mechanizované síly a jezdectvo
jako sekundární.“
jen se neunést, na západě jezdectvo skončilo už zákopovou válku,
takže o tak novou věc zase nešlo…
22.7.2009 10.12.
1.Ok. Mimochodem Montgomery, kdysi řekl, že ve válce je jedno smrtelně
důležité pravidlo-NIKDY NEÚTOČ NA RUSKO! ![]()
2.Sorry, špatně jsem to napsal. Myslel jsem tím, že Rusové poprvé
v SVÉ historii užili mechanizovaných sil jako hlavní útočné síly.
Samozřejmě vím, že ve světě již jezdectvo dávno ztratilo svoji roli, ale
v rámci sovětské armády bylo stále udržováno Klimentem Vorošilovem
a „rudým kozákem“ Semjonem Budonným, který ještě před svou
smrtí v 60.letech senilně věřil, že jezdectvo bude mít
v budoucnu důležitou úlohu ve válce. Tak dávej pozor co píšu.
Za cara se Rusové nijak nesnažili nahradit jezdectvo mechanizovaným
vojskem.
Já jako reformátor jsem Stalinovi v prosinci 1927 návrh, aby
v roce 1928 byl nepoměr vyrovnán vyrobením 20 000 tanků za
celý rok. Leč, Vorošilov a Budonnyj, kteří můj návrh Stalinovi
předávali, tak aby sabotovali moje snahy, tak návrh přeformulovali na
50 000 tanků měsíčně, což bylo pro tehdejší sovětské průmyslové
kapacity sebevražedné.
Poté co mě popravili došlo k hrůzným činům v rámci
mechanizace vojsk a to především v roce 1939, kdy Vorošilov
z pozice lidového komisaře obrany rozpustil obrovské mechanizované a
tankové oddíly…
15.10.2009 12.36.
Dobrý den,
máme zájem s manželem na Vašem rádiu mít reklamu. Zašlete nám, prosím podmínky na email.
Přejeme hezký den a těšíme se na odpověď – manželé Jiří a Marcela Brůžkovi.
5.2.2010 20.58.
Stalinův noshled Lev Mechlis,udělal pro porážku RA víc než Vorošilov,Budonným…... dohromady, nechal odsoudit možství nepřátel lidu popravit celou 1.generace velitelůa i během 2.sv války řádil proti velitelům RA jako šílený,Mechlis byl totiž fanatický stalinista a paroindí blázen,kdyby nebylo jeho židovské původu asi by na něj stalinisté vzpomínali dodnes…
7.3.2010 18.47.
zrůdy rudý
3.8.2010 13.25.
Soudruh Tuchačevský si v bolševické propagandě nezadá s Goebelsem. Dá se říct, že nacismus přímo navázal na teror, který zavedli bolševici s Trockým a rozputali běsy, založené na primitivní závisti méně schopných vůči bohatším! O zvěrstvech Rudých za občanské války by se dala napsat knížka…
Jméno a email jsou vyžadované (email se nezobrazuje).